انتقال مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش اتفاق موفقیت‌آمیزی نبود زباله‌هایی که زباله نیستند | درباره مواد بازیافتی که معمولاً به سطل زباله انداخته می‌شوند غذا‌های اقتصادی، خوب یا بد؟ مرجان‌های خلیج فارس احیا شدند رئیس سازمان محیط زیست: موضوع گردوغبار سرخس در دستورکار ماست + فیلم سند طرح جنگل‌داری اجتماعی در حوزه زاگرس تدوین شد تجهیز محیط‌بانان تهران در دستور کار قرار گرفت مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به محیط زیست واگذار شد تلاش آموزش و پرورش برای رتبه بندی کادر اداری مدارس امتیاز جدید برای هنرستانی‌ها | هنرستان‌ها می‌توانند از مراکز فنی‌‌وحرفه‌ای، رایگان استفاده کنند نایب‌رئیس مجلس به تغییر ساعت شروع مدارس اعتراض کرد مهارت معلمان آموزش خانواده باید بازنگری شود هشدار جدی: اشتباهات مرگبار در مصرف مسکن‌ها و راه‌های پیشگیری فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه با محوریت معاون اول رئیس جمهور پرداخت هزار میلیارد تومان برای تأمین منابع شیرخشک در دستورکار قرار گرفت فرود ایران به چاله جمعیتی؛ کاهش نرخ باروری به زیر ۱.۳۶ و سالمندی ۲۶ درصدی تا ۱۴۳۰ | هشدار مدیر جمعیت مشهد: بدون اقدام فوری، جبران کاهش جمعیت بیش از ۱۰۰ سال زمان می‌برد! انتقاد نماینده مجلس از بلاتکلیفی آزمون کیفیت‌بخشی معلمان وام، طلا و ارز؛ ۳ حربه وسوسه‌انگیز کلاهبرداران سایبری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | اوج گرما در مشهد بیش از ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۱۴۰۳ به ایران وارد شدند هدف‌گذاری ساخت ۵ هزار واحد خوابگاهی متأهلی در هر سال رأی پرونده قتل داریوش مهرجویی تأیید شد یک بام و دو هوای مصوبات کشوری در خراسان رضوی باران نیامد؛ مشهد خشک‌تر از همیشه درمانگاه جهادی شهید رئیسی در مشهد افتتاح شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) شروع مدرسه از ۶ صبح! | چالش‌های یک سیاست اضطراری ارسال لیست بیمه تأمین‌اجتماعی در روز‌های پنجشنبه هم امکان‌پذیر است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی خبر داد: بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در اکتشاف معادن اطلاعیه وزارت بهداشت درباره آمار مرگ‌ومیر کودکان بر اثر آلودگی هوا
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: پیگیر حل مشکلات آموزشی کشور هستیم

  • کد خبر: ۳۱۰۹۸۶
  • ۲۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
وزیر آموزش و پرورش: پیگیر حل مشکلات آموزشی کشور هستیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: خرده‌مسائل آموزش و پرورش بسیار زیاد است. کارگروه‌های هوش مصنوعی، آسیب‌های اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، اتاق تعیین وضعیت مهر ۱۴۰۴ و... تشکیل شده و همچنین آزمون‌های کیفیت‌بخشی، توانمندسازی معلمان، مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان و... که به طور جد پیگیر حل این مسائل هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی در جلسه شورای عالی اظهار کرد: رئیس‌جمهور مجدانه پیگیر مسائل آموزش و پرورش هستند، به طوری که تاکنون ۱۵ جلسه در این مورد برگزار کرده است.

وی افزود: یکی از رویکرد‌های رئیس‌جمهور درباره آموزش و پرورش، توسعه عدالت آموزشی با تمرکز بر توسعه فضای آموزشی است و معتقد است مدل و الگوی ساخت مدارس کشور باید تغییر کند. یکی دیگر از رویکرد‌های رئیس‌جمهور کیفیت‌بخشی به نظام آموزش و پرورش کشور است. نظام مسائل ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش کشور و همچنین ظرفیت‌های این مناطق برای استفاده آموزش و پرورش استخراج شده است.

کاظمی بیان کرد: رویکرد ما در مدرسه‌سازی استفاده از مشارکت نیرو‌های مردمی و جهادی برای انجام این کار است. نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلفی برای همکاری در این امر خیر اعلام آمادگی کرده‌اند. برای کیفیت‌بخشی و ارتقای نظام آموزشی دو مسیر را دنبال می‌کنیم، یکی تحول در روش‌های یادگیری و یاددهی بوده که اساسی‌ترین مشکل ما در آموزش و پرورش روش‌های یادگیری و یاددهی است (توانمندسازی معلمان، بهبود روش‌های تدریس، چیدمان کلاس‌های درس، تکنولوژی و تجهیزات آموزشی و...).

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسیر دومی که دنبال می‌کنیم، موضوع الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین است که قبلا تحت عنوان طرح تدبیر و تعالی مدیریت مدارس از آن نامبرده می‌شد و بیشتر بر ابعاد مدیریتی مدرسه تاکید دارد. ارتقای سطح مدیریتی مدارس از نظر شاخص‌ها، راهبری کلان مدرسه، اندازه گیری و... مد نظر است. دوازده مسئله کلان آموزش و پرورش مشخص شده که محور همه آنها سند تحول بنیادین و نقشه راه اجرای آن است.

وی با بیان اینکه خرده‌مسائل آموزش وپرورش بسیار زیاد است، عنوان کرد: کارگروه‌های هوش مصنوعی، آسیب‌های اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان، اتاق تعیین وضعیت مهر ۱۴۰۴ و... تشکیل شده است و همچنین آزمون‌های کیفیت‌بخشی، توانمندسازی معلمان، مسائل معیشتی و رفاهی فرهنگیان، پاداش پایان خدمت فرهنگیان و... که به طور جد پیگیر حل این مسائل هستیم.

کاظمی گفت: یک برنامه عملیاتی برای سال ۱۴۰۴ مبتنی بر شاخص‌های برنامه هفتم توسعه و نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست بررسی و کار کارشناسی است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->